چرخه عملکرد جنسی

پیش نمایش محتوا

در این نوشته تصمیم داریم درباره مراحل رابطه‌ی جنسی صحبت کنیم. با ما همراه باشید

چرخه‌ی عملکرد جنسی شامل چه مراحلی است؟

•  مراحل رابطه ی جنسی شامل 4 مرحله است که عبارت است از:
•  مرحله‌ی تمایل یا اشتیاق
•  مرحله‌ی برانگیختگی و تحریک
•  مرحله‌ی ارگاسم
•  مرحله‌ی فرونشینی و بازگشت

مرحله‌ی اول: تمایل یا اشتیاق

🌹اولین مرحله از مراحل رابطه ی جنسی، مرحله میل و اشتیاق است.
همه ی ما انسان ها قبل از اینکه وارد مرحله ی تمایل شویم، در یک حالت بی میلی و بی انگیزگی نسبت به رابطه ی جنسی قرار داریم. در این حالت هیچ فکری، هیچ کششی و هیچ رویاپردازی نسبت به رفتار جنسی نداریم و همچنین هیچ آمادگی برای برقراری رابطه جنسی نداریم. اما بعد از این بی میلی، حالتی به وجود می‌آید که ما احساس نیاز به رابطه ی جنسی داریم و مرحله میل و اشتیاقمان برای شروع یک رفتار جنسی شروع می‌شود.

 مرحله ی اول از چرخه رابطه ی جنسی، یعنی میل، به این معنا است که ما نسبت به رابطه جنسی تمایل و اشتیاق پیدا می‌کنیم، در مورد آن فکر می‌کنیم، فانتزی‌هایی در ذهنمان شکل می دهیم و رویا پردازی می‌کنیم. از ویژگی های مهم مرحله میل این است که بیشتر ذهنی است و خیلی جنبه بیرونی و فیزیولوژیکی ندارد و در ذهن ما شروع می‌شود.

تفکرات جنسی، فانتزی جنسی، دیدن بدن فرد، عکس،کتاب، بوسه و به طورکلی انواع  محرک‌های بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و … در این مرحله نقش داشته باشند و ایجاد میل یا اشتیاق نموده و مرحله اول رابطه جنسی را استارت بزنند.

 

مرحله‌ی دوم: برانگیختگی و تحریک

🌹پس از مرحله تمایل و اشتیاق ، درصورتیکه شرایط برای برقراری یک رابطه جنسی مهیا باشد،وارد مرحله دوم‌ می‌شویم.

در مرحله برانگیختگی و تحریک جنسی، تنفس شدید می شود و ضربان قلب افزایش می یابد و حرکات سریعتر می شود و سخت شدن ماهیچه ها ادامه می یابد. در این مرحله تغییراتی نمایان می شود مانند اینکه در مردان سر آلت تناسلی متورم می شود و کیسه بیضه ها به طرف بالا جمع و کمی سفت می شود.
همچنین در زنان بافت دیواره خارجی واژن، متورم می شود که در نتیجه، موجب تنگی ورودی دهانه واژن می گردد و کلیتوریس منقبض می شود و نوک پستان ها سفت می شود. این علائم و نشانه ها در مرحله ی تحریک به وجود می آید.

نکته:

راست شدن آلت تناسلی در مرد که به آن نعوظ میگویند در این مرحله شروع میشود که به دلیل پرخون شدن  عضوی در آلت به نام اجسام غاری است.معادل این عضو هم در بدن زن وجود دارد بنابراین در زن احتقان و پرخونی واژن و لگن بوجود می آید و همچنین ترشحات اولیه ای که نشانه ی تحریک اولیه است و معادل ارگاسم نیست و برای لغزنده سازی و ادامه سیکل رابطه جنسی مهم و مفید است.

گاهی هردوجنس از فیریولوژی بدن خود و طرف مقابل به تقویت رابطه جنسی، تقوست رابطه بین فردی و کاهش خشم اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.

دکتر نرگس تاج دینی با بیش از بیست سال سابقه طبابت در رشته جراحی زنان، زایمان، نازایی، زیبایی زنان و سکس‌تراپی با متد سکس تراپی همه جانبه به بررسی و درمات مشکلات رابطه جنسی شما کمک می‌کند.

برای گرفتن نوبت جلسات سکس تراپی نام‌خود و کلمه  سکس تراپی  رابه09190321300 پیامک کنید.

مرحله‌ی سوم: ارگاسم

🌹در مرحله ارگاسم، فشارهای عصبی و ماهیچه ای، که در مراحل قبل تاثیر گذاشته است، به اوج و شدت خود میرسد و در چند ثانیه آزاد می شود.

در مردان، با اوج گیری و انباشته شدن فشار جنسی، تمام هیجانات جنسی در یک لحظه آزاد شده و ارگاسم در یک لحظه اتفاق می افتد. در زنان نیز، مهبل یا همان لوله واژن شروع به انجام یک سری انقباضات می کند، افزایش انقباض عضلات، موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می شود.

نکته:

نکته مهم این است که در زنان برخلاف مردان، پس از اولین ارگاسم، لذت و حالت ارگاسم، تمام نشده و می‌تواند با ادامه رابطه و تحریک بیشتر، برای مدتی ادامه داشته باشد.

بعضی از خانم ها چند ارگاسم ضعیف را تجربه می‌کنند و با تحریک بیشتر دچار یه ارگاسم کامل می‌شوند.
همچنین زنان تجربه ی ارگاسمی متفاوتی نسبت به مردان دارند، به صورتی که بعد از یک ارگاسم کامل می‌توانند با تحریک مناسب به ارگاسم دیگه‌ای برسند.

ارگاسم در خانم‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و حتی در یک خانم می‌تواند در رابطه‌های مختلف باهم‌ تفاوت داشته باشد.

ارگاسم بسیاری از خانم ها فقط از طریق تحریک کلیتوریس است و ارگم واژینال وجود ندارد.عده‌ای از خانم‌ها هرگز ارگاسم را تجربه نکرده اند.

در جلسات سکس‌تراپی، کمک میکنیم تا اختلالات هرکدام از این مراحل اصلاح و درمان شود.

مرحله‌ی چهارم: فرونشینی و بازگشت

🌹آخرین مرحله ی تجربه جنسی مرحله ی فرونشینی و بازگشت است که واژن ترشح ماده ی نرم و لیز کننده رو متوقف می کند و در این زمان چه در مرد و چه زن ، تغییرات فیزیولوژیک و آناتومیک مرحله ی تحریک به حالت اولیه برمی گردد و آرامش خاصی را نیز تجربه میکنند.

در مرحله بازگشت، کل تحریک به حالت اولیه برمی گردد. فشار خون، ضربان قلب و تنفس به حالت اولیه برمی گردد، عضلات دوباره منبسط می شود. کلیتوریس به حالت قبل باز می گردد . سرعت بازگشت بستگی به ارضاء شدن دارد..

نکته:

⚘ اگر زن ارضاء شود در عرض چند دقیقه همه چیز به حالت اول برمی گردد. در غیر این صورت خون مدت طولانی در واژن میماند و میتواند احساس نامطبوعی ایجاد کند که تا یک ساعت به طول  بیانجامد.
درد و فشار لگنی ، احساس روانی ناخوشایند ، سردرد و ….. مشاهده شده است.

نکته دیگری که درمورد مرحله بازگشت باید بدانیم ، احساس سستی و رخوتی است که در ین مرحله بوجود می آید و بسیاری از آقایان به خواب میروند درحالیکه خانمها نیاز به لمس ، معاشقه و در آغوش کشیده شدن دارند.

در تحقیقات انجام‌شده بیش از ۹۵ درصد خانمها از این وضعیت ناراحت بوده و دچار احساس خشم و اندوه شده اند. اگاهی هردوجنس از فیریولوژی بدن خود و طرف مقابل به تقویت رابطه جنسی ، تقویت رابطه بین فردی و کاهش خشم اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.

 

دکتر نرگس تاج دینی با بیش از بیست سال سابقه طبابت در رشته جراحی زنان، زایمان، نازایی، زیبایی زنان و سکس‌تراپی با متد سکس تراپی همه جانبه به بررسی و درمات مشکلات رابطه جنسی شما کمک می‌کند.

برای گرفتن نوبت جلسات سکس تراپی نام‌خود و کلمه  سکس تراپی  رابه09190321300 پیامک کنید.

 

چه عواملی برای برقراری یک رابطه جنسی مطلوب لازم است ؟

⚘برای برقراری یک رابطه جنسی مطلوب ، علاوه بر رابطه عاطفی و عشق و علاقه بین دونفر می بایست از نظرجسمی نیز سلامتی کافی وجود داشته باشد.
هم از نظر سلامتی عمومی بدن و هم از نظر سلامتی دستگاه تناسلی.

سلامتی دستگاه تناسلی بانوان از دوبعد ظاهری و عملکردی مورد توجه است.
جراحی ای ترمیمی و زیبایی زنان کمک میکنند علاوه بر بهبود تحریک پذیری و رسیدن به ارگاسم یاهمان ارضا شدن ، با بهبو وضعیت ظاهری فرد ، اعتماد به نفس لازم برای شروع و ادامه رابطه جنسی در فرد بوجود اید و بتونند رابطه قوی ،صمیمی و مداومی را داشه باشند.

یکی از مهمترین و شایعترین مشکلات گشادی واژن است که در اینجا به ان می پردازیم .

چه عواملی برای برقراری یک رابطه جنسی مطلوب لازم است ؟

گشادی واژن از روش‌های زیر باعث،کاهش میل و تحریک پذیری فرد میشود:

۱-گشادی واژن به علت از بین رفتن الاستیسیته و خونرسانی و قدرتعضلانی واژن بوجود می آید. تمامی اینها از عواملی هستند که تحریک پذیری مناسب و کافی برای چهار مرحله رابطه جنسی رابوجود نمی آورند‌.

به مبحث سکس تراپی ارجاع شود

 ۲- خونرسانی ناکافی ، خشکی واژن بوجود می اورد و نبودن لغزنده سازی یبب درد و مارحتی و انزجار از رابطه جنسی میشود‌.
گشادی واژن با عفونتهای مکرر واژینال همراه است.این عفونتها نه تنها با بوی بد ، سوزش و خارش،و ددشکم و واژن سبب ناراحتی در فرد میشوند ،بلکه اعتماد به نفس ان فرد را پایین اورده و برقراری رابطه را سخت می کنند.
به مرور زمان زوجین هز انجام رابطه ای که با بوی ناخوشایند ،درد ،سوزش و بدون حس مطلوب باشد، دوری می‌کنند و این وضعیت درانها پایدار شده خشم ،اضطراب و افسدگی پنهان بوجود می‌آید.

وجود صدای واژن حین رابطه در حد کم مشکلی ایجاد نمیکند ولی وقتی زیاد لاشد اثر روانی ایجاد کرده مانع از ادامه مطلوب رابطه می شود.

گشادی واژن سبب میشودهم خانم و هم اقا هیچ تحریک کافی و مناسبی پیدا نکنند و بنابراین تمایلی به ادامه رابطه ای که در آن لذتی نیست نداشته باشند.

توجه کنید:

🌹گاهی اوقات عمل‌های جراحی زیبایی توسط همکاران سایر رشته‌ها و یا افراد غیر جراح، صورت می‌گیرد😳

با توجه به اینکه برای انجام عمل جراحی به این مهمی، به دانش کافی و اگاهی کامل از آناتومی کف لگن و بویژه تجربه‌ی کافی نیاز است، انجام عمل جراحی توسط پزشک جراح متخصص زنان باتجربه‌ یقینا به نفع بیمار است.

🎀🎀ناگفته پیداست که برخلاف پیج های زیبایی صورت  و حتی زیبایی  شکم و سینه امکان گذاشتن عکس قبل و بعد از عمل‌های جراحی مقدور نیست.

 به لطف خداوند در بیش از بیست سال کار بعنوان جراح زنان وزیبایی، بیمارانم همیشه بدون مشکل و کاملا راضی بوده‌اند و جراحی‌های خوب و بی‌عارضه‌ای را داشته‌اند.

دکتر نرگس تاج دینی

جراح و متخصص بیماری‌های زنان، زایمان، زیبایی زنان

با بیش از بیست سال تجربه جراحی بویژه جراحی‌های ترمیمی و زیبایی زنان

۰۲۱۲۲۷۹۶۲۶۵

۰۹۱۹۰۳۲۱۳۰۰

۰۹۳۵۷۰۰۷۲۸۸

۰۲۱۲۲۵۴۵۳۹۱

signature

دکتر نرگس تاج دینی با بیش از بیست سال سابقه طبابت در حیطه جراحی زنان، زایمان، نازایی و زیبایی زنان و با بهره گیری از دانش به روز و کارآمد در این حیطه، تمامی آنچه به بانوان مربوط است را در کلینیک تخصصی خود ارائه می کند.

دسته‌ها